Іспаська ЗОШ І-ІІІ ступенів ім. Миколи Марфієвича

Get Adobe Flash player

Навчально-виховний процес

Привітання

ДПА 2018р.

  

У 2018 році як оцінки за ДПА для випускників старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів буде зараховано результати зовнішнього незалежного оцінювання з трьох навчальних предметів (наказ Міністерства освіти і науки України від 31 липня 2017 року № 1103 «Деякі питання проведення в 2018 зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти»): 

1) українська мова і література (українська мова); 

2) математика або історія України (період ХХ – початок ХХІ століття) – за вибором випускника; 

3) навчальний предмет за вибором випускника (математика, історія України, англійська, іспанська, німецька, французька, мови, біологія, географія, фізика, хімія).

 

Звертаємо увагу, що для проходження ДПА можна обрати й математику, й історію України.

 

У разі проходження ДПА у формі ЗНО з іноземної мови, випускники старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів 2018 року, які вивчали цю іноземну мову: 

  • на рівні стандарту або академічному рівні, отримують оцінку за державну підсумкову атестацію за результатами виконання завдань 1–32 і 49–59 (43 завдання);
  • на профільному рівні, отримують оцінку за державну підсумкову атестацію за результатами виконання усіх завдань тесту (59 завдань). 

Також у 2018 році ДПА у формі ЗНО з української мови і літератури (українська мова) проходитимуть учні (слухачі, студенти) професійно-технічних, вищих навчальних закладів, які в 2018 році здобудуть повну загальну середню освіту. 

Як оцінки за ДПА буде зараховано результати виконання всіх завдань сертифікаційної роботи або частини з них (залежно від навчального предмета). 

Роз’яснення Міністерства освіти і науки України щодо проведення державної підсумкової атестації в закладах загальної середньої освіти за посиланням.

 

Тестові завдання для ДПА відповідатимуть рівню стандарту 

     21 вересня відбулася прес-конференція щодо особливостей проведення зовнішнього незалежного оцінювання та державної підсумкової атестації у 2017 році. Директор Українського центру оцінювання якості освіти розповів про новації, які необхідно знати майбутнім випускникам, готуючись до тестування в наступному році. 

     Директор Вадим Карандій зазначив, що завдання сертифікаційних робіт з української мови і літератури, історії України, математики, біології, географії, фізики, хімії та російської мови укладатимуть на основі програм зовнішнього незалежного оцінювання, затверджених наказом Міністерства освіти і науки від 3 лютого 2016 року № 77. Завдання сертифікаційних робіт з іноземних мов у 2017 році буде укладено відповідно до програми, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 01 жовтня 2014 року № 1121.Такий вид мовленнєвої діяльності, як розуміння мови на слух (аудіювання), не перевірятиметься. «Це пов’язано з тим, – пояснив директор, – що за результатами цьогорічної апробації дворівневих предметних тестів з іноземних мов – В1 та В2, проведеної Українським центром оцінювання якості освіти у квітні, стало зрозуміло, що доцільно скоригувати складність тестових завдань, додатково вивчити новий формат завдань на аудіювання та структуру тесту загалом, – а для цього необхідно провести додаткові підготовчі роботи. Як і в попередні роки, під час проведення зовнішнього незалежного оцінювання з іноземних мов у 2017 році оцінюватимуться комунікативні уміння таких видів мовленнєвої діяльності, як читання та письмо». Ознайомитися з відповідними програмами можна на сайті Українського центру оцінювання якості освіти в розділі «Підготовка до ЗНО-2017»

     Для визначення результатів державної підсумкової атестації випускників загальноосвітніх навчальних закладів, яка у 2017 році відбуватиметься у формі зовнішнього незалежного оцінювання, зараховуватимуться результати виконання всіх або частини завдань сертифікаційної роботи, що залежить від конкретного навчального предмета. Наприклад, сертифікаційні роботи з української мови і літератури, а також історії України міститимуть субтест, за результатами виконання якого, випускники загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року отримають оцінки за державну підсумкову атестацію. Для української мови – це завдання частин «Українська мова» і «Власне висловлення», для історії України – «Історія України ХХ – початку ХХІ ст.». 

     Для визначення результатів державної підсумкової атестації випускників 2017 року з іноземних мов, а також з математики, зараховуватиметься частина завдань сертифікаційної роботи зовнішнього незалежного оцінювання. Щодо інших навчальних предметів: російської мови, географії, хімії, фізики, біології, – то оцінка за державну підсумкову атестацію визначатиметься за результатами виконання всієї сертифікаційної роботи. Згодом на офіційному сайті Українського центру оцінювання якості освіти буде розміщено характеристики сертифікаційних робіт, і кожен охочий зможе ознайомитися із структурою тестів детальніше. 

      Також директор Українського центру оцінювання якості освіти Вадим Карандій наголосив, що тестові завдання для перевірки навчальних досягнень випускників загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року буде укладено за програмами, які орієнтовані на рівень стандарту. 

     Повний запис прес-конференції можна переглянути на сайті офіційного порталу «Педагогічна преса». 


 

Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців)  

у системі загальної середньої освіти

 

I. Загальні положення

 1.1. Державна підсумкова атестація учнів (вихованців) (далі – атестація) – це форма контролю за відповідністю освітнього рівня випускників загальноосвітніх навчальних закладів І, II, III ступенів,  професійно-технічних і вищих навчальних закладів I-II рівнів акредитації, що надають повну загальну середню освіту, відповідним навчальним програмам. 

 1.2. Зміст, форма та строки атестації щороку визначаються МОН. 

Перелік предметів, з яких здійснюється атестація та звільнення від неї, визначається цим Положенням. Учням (вихованцям), які закінчили загальноосвітній навчальний заклад певного ступеня, видається  відповідний документ:

після закінчення початкової школи – табель успішності;

після закінчення основної школи – свідоцтво про базову загальну середню освіту;

після закінчення навчального закладу системи загальної середньої освіти – атестат про повну загальну середню освіту. 

          1.3. Особам, які закінчили дев’ятий клас основної  школи з навчальними досягненнями  високого рівня (10, 11, 12 балів) за семестри, рік та атестацію, видається свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою.

Особам, нагородженим золотою або срібною медаллю, видається атестат  з  відзнакою  про повну загальну середню освіту. 

 

II. Проведення атестації

 

2.1. Атестація проводиться в загальноосвітніх навчальних закладах  з навчальних предметів інваріантної частини типових навчальних планів, затверджених МОН. 

 

2.2. Результати атестації оцінюються за 12-бальною шкалою відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти.

 

2.3. У додаток до свідоцтва про базову загальну середню освіту та атестата про повну загальну середню освіту на підставі семестрових  виставляються річні бали. Вони є підсумковими і виставляються незалежно від результатів атестації. Бали за атестацію виставляються окремо. 

 

2.4. Учні (вихованці), які хворіли під час проведення атестації, зобов'язані надати медичну довідку, на підставі якої їм надається право пройти атестацію  до початку нового навчального року. 

 

2.5. Атестація включається у структуру навчального року.

 

         2.6. Контроль за дотриманням вимог організації та проведення атестації покладається на відповідні органи управління освітою. 

 

III. Державні атестаційні комісії

 

3.1. Державні атестаційні комісії (далі – комісії) створюються в навчальних закладах місцевими органами управління освітою не пізніше ніж за два тижні до початку атестації: 

за освітній рівень початкової загальної середньої освіти – у складі: голова (керівник навчального закладу або його заступник) та вчитель, який викладає в цьому класі; 

за освітній рівень базової  загальної середньої освіти – у складі: голова (керівник навчального закладу або його заступник) та члени комісії: учитель, який викладає предмет у цьому класі, та вчитель  цього самого циклу предметів; 

за освітній рівень повної загальної середньої освіти – у складі: голова (керівник навчального закладу або його заступник) та члени комісії: вчитель, який викладає предмет у цьому класі, та  вчитель  цього самого циклу предметів. 

 

3.2. На голів комісій покладається відповідальність за об'єктивність проведення атестації та дотримання порядку її проведення. 

 

3.3. Головою комісії не може бути керівник навчального закладу (його заступник), який викладає у цьому класі предмет, з якого проводиться атестація. 

 

3.4. За наявності паралельних класів (груп) у навчальному закладі може бути створено декілька комісій з одного предмета. 

 

3.5. Під час проведення атестації, крім членів комісії, можуть бути присутніми особи, уповноважені органами управління освітою. 

 

3.6. Втручання в проведення атестації та визначення її результатів  особами, які не є членами комісії, не допускається. 

 

3.7. Результати атестації за освітній рівень базової та повної  загальної середньої освіти заносяться до протоколу встановленого зразка.

 

3.8. Протоколи засідань комісій про результати атестації та матеріали атестації зберігаються 3 роки в загальноосвітньому навчальному закладі.

 

IV. Атестація в початковій школі

 

4.1. У початковій школі атестації підлягають результати навчальної діяльності учнів четвертих класів з української мови (мова і читання) та математики. 

 

4.2. У навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин можуть підлягати атестації результати навчальної діяльності з мови навчання (мова і читання). 

 

4.3. Бали за атестацію з цих предметів виставляються за результатами підсумкових контрольних робіт. Завдання для проведення підсумкових контрольних робіт рекомендуються МОН.

 

4.4. Учні початкової школи, які прибули із-за кордону і почали вивчати українську мову в поточному навчальному році, замість атестації з цього предмета можуть за заявою батьків або осіб, які їх замінюють, та за рішенням педагогічної ради проходити атестацію з мови навчання.

 

4.5. Педагогічна рада навчального закладу на підставі результатів                     навчальної діяльності учнів ухвалює рішення про переведення їх до основної школи.

 

V. Атестація в основній школі

 

5.1. Атестація в основній школі проводиться з п'яти предметів: українська  мова, математика, географія, біологія,  іноземна мова чи інший гуманітарний предмет за вибором навчального закладу (у навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин атестація може проводитися з мови навчання) у формі, визначеній МОН (усне опитування,  письмова робота, захист творчих робіт тощо), за збірниками завдань, затвердженими МОН. У загальноосвітніх навчальних закладах (класах, групах) з поглибленим вивченням предметів,  спеціалізованих навчальних закладах таким  предметом за вибором може бути предмет, що вивчався поглиблено.

 

5.2. Учні (вихованці) основної школи загальноосвітніх навчальних закладів (класів, груп) з навчанням мовами національних меншин, які прибули із-за кордону і почали вивчати українську мову в поточному навчальному році, замість атестації з цього предмета можуть за заявою батьків або осіб, які їх замінюють, та за рішенням педагогічної ради проходити атестацію з мови навчання.

 

VI. Атестація у старшій школі

 

6.1. Бали за атестацію у старшій школі  виставляються за результатами підсумкових контрольних робіт. 

Завдання для проведення підсумкових контрольних робіт рекомендуються МОН.  

Підсумкові контрольні роботи  у старшій школі проводяться з трьох  предметів: української мови (переказ обов’язково), математики або історії України (обов’язково) та одного предмета з інваріантної складової навчального плану за вибором учнів. 

Підсумкову контрольну роботу з математики  виконують учні (вихованці), які навчалися в класах універсального (безпрофільного), природничо-математичного, технологічного напрямів та економічного профілю.    

Підсумкову контрольну роботу з історії України виконують учні (вихованці), які навчалися в класах філологічного, суспільно-гуманітарного, художньо-естетичного та спортивного напрямів.

У загальноосвітніх навчальних закладах (класах, групах) з профільним навчанням  проводяться підсумкові контрольні роботи  з предмета за вибором відповідно до профільної підготовки. У навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин  предметом за вибором може бути  мова навчання. 

 

6.2. Учні (вихованці) старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів (класів, груп) з навчанням мовами національних меншин, які прибули із-за кордону і почали вивчати українську мову лише в поточному навчальному році, замість підсумкової контрольної роботи з цього предмета  можуть за заявою батьків або осіб, які їх замінюють, та за рішенням педагогічної ради виконувати підсумкову контрольну роботу з мови навчання.

 

VII. Атестація екстернів

 

7.1. Екстерни допускаються до атестації:

за курс початкової загальної  освіти;

за курс базової загальної середньої освіти, якщо мають документ про відповідний рівень освіти;

за курс  повної загальної середньої освіти, якщо мають документ про відповідний рівень освіти. 

 

   7.2. Можливість пройти атестацію за освітній рівень відповідно початкової, базової та повної загальної середньої освіти мають особи, які:

з поважних причин не мають змоги відвідувати навчальні заняття в загальноосвітньому навчальному закладі; 

прискорено опанували навчальний матеріал відповідного класу, ступеня навчання;

не завершили навчання в навчальному закладі системи загальної середньої освіти;

є учнями загальноосвітніх навчальних закладів з денною формою навчання та з не залежних від них причин не можуть пройти річне оцінювання та атестацію більше ніж з двох предметів;

є випускниками загальноосвітніх навчальних закладів попередніх років, які у свій час не мали річного оцінювання та (або) не пройшли атестацію з будь-яких предметів (кількість предметів не обмежується);

отримали документ про відповідний рівень загальної середньої освіти за кордоном;

є громадянами України, які тимчасово або постійно проживають за кордоном і навчаються в Міжнародній українській школі за дистанційною формою;

є іноземцями або особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах. 

 

 7.3. Громадяни України, які навчалися й отримали документ про відповідний рівень загальної середньої освіти за кордоном, з метою отримання документа державного зразка про базову або повну загальну середню освіту зобов'язані пройти атестацію екстерном.

За наявності міжнародних угод про взаємне визнання та еквівалентність документів про освіту атестація екстерна не здійснюється, крім випадків, коли на ній наполягає екстерн.

 

7.4. Громадяни України, які навчалися й отримали документ про здобуття ними відповідної середньої освіти за кордоном, можуть на підставі письмової заяви на ім’я керівника навчального закладу та за згодою відповідного органу управління освітою одночасно пройти атестацію за курс базової та повної загальної середньої освіти.

 

VIII. Атестація за результатами річного оцінювання, звільнення від атестації

 

8.1. Учні (вихованці) загальноосвітніх санаторних шкіл (шкіл-інтернатів) для хворих дітей у період їх перебування в цих закладах, спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для глухих дітей, зі зниженим слухом, сліпих, зі зниженим зором, з порушеннями опорно-рухового апарату, тяжкими порушеннями мовлення, затримкою психічного розвитку, розумово відсталих  дітей звільняються від атестації.

Такі учні (вихованці) можуть допускатися до проходження атестації за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють. 

Для осіб, звільнених від атестації, у додаток до свідоцтва про базову загальну середню освіту  або атестата про повну загальну середню освіту виставляються річні бали та робиться запис: «звільнений(а)». 

 

8.2. Учням (вихованцям), які за станом здоров'я звільняються від атестації, необхідно подати  такі документи:

 заяву батьків або осіб, які їх замінюють;

 довідку лікарсько-контрольної комісії, засвідчену печаткою закладу охорони здоров’я. 

 

8.3. Підставою для звільнення від атестації є рішення педагогічної ради, на основі якого видається наказ керівника загальноосвітнього навчального закладу. 

 

8.4. За рішеннями МОН, МОЗ, Міністерства освіти і науки Автономної Республіки Крим, Міністерства охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, управлінь освіти і науки, управлінь охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій учні (вихованці), які проживають у зонах стихійного лиха, можуть бути звільнені від атестації у випускному класі.

 

8.5. Учні (вихованці) випускних класів, які беруть участь у спортивних змаганнях, конкурсах, виставках, що мають статус міжнародних відповідно до чинного законодавства України й проходять під час атестації, звільняються від неї.

.

8.6. Учасники тренувальних зборів з підготовки до олімпіад, турнірів, змагань, конкурсів, які мають статус міжнародних, звільняються від атестації. У додаток до свідоцтва про базову загальну середню освіту або атестата про повну загальну середню освіту виставляється річна та атестаційна оцінки  12 балів з того предмета, з якого учні (вихованці) брали участь у тренувальних зборах, з інших предметів виставляються атестаційні оцінки за результатами  річного оцінювання.

 

8.7. Учасники міжнародних предметних олімпіад та турнірів,  конкурсів, переможці III та учасники IV етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад звільняються від атестації з предметів, з яких вони стали переможцями (у відповідних випускних класах). У додаток до свідоцтва про базову загальну середню освіту або атестата про повну загальну середню освіту виставляються річний та атестаційний бали з цих предметів – 12 балів.

 

8.8. Переможці II та учасники ІІІ етапів Всеукраїнських конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт Малої академії наук (у відповідних випускних класах) звільняються від атестації з предмета, який є базовим для оцінювання навчальних досягнень учнів під час конкурсу. У додаток до свідоцтва про базову загальну середню освіту або  атестата про повну загальну середню освіту виставляються  річний  та атестаційний бали  з цих предметів – 12 балів.

 

IX. Апеляційні комісії. Подання та розгляд апеляцій

 

9.1. Для забезпечення об'єктивного проведення атестації створюються апеляційні комісії з кожного предмета у  відповідних місцевих органах управління освітою. 

 

9.2. Чисельність і склад апеляційних комісій затверджуються відповідним наказом керівника органу управління освітою. 

 

9.3. Оскарження  процедури проведення та об’єктивності оцінювання результатів атестації, що проводилася у письмовій формі, можуть подаватися  до районної (міської) апеляційної комісії не пізніше трьох робочих днів після оголошення результатів атестації. 

 

Випадкове зображення:

IMG_2223.JPG

Счетчик посещений

204067
Сьогодні
Вчора
На цьому тижні
Минулого тижня
В цьому місяці
За попередній місяць
За всі дні
13
67
697
193743
1500
2999
204067

Ваш IP: 54.92.193.89